本文へスキップ

横浜国立大学 尾島司郎研究室は第二言語としての英語の習得を科学します。

TEL. 045-339-3259

〒240-8501 横浜市保土ケ谷区常盤台79-2

教育・授業Education & Classes

主な担当授業科目

第二言語習得論
教育学部2-4年生対象
スクールデー実践A
英語教育講座2年生対象
英語ライティング
全学1年生対象
初等教科教育法(英語)
教育学部2-4年生対象
教育実地研究
英語教育講座1年生対象
課題研究B(ゼミナール)
英語教育講座3年生対象
卒業研究
英語教育講座4年生対象
第二言語習得論講義
大学院修士1-2年生対象
第二言語習得論演習
大学院修士1-2年生対象
教育デザイン
大学院修士1-2年生対象
教育インターン
大学院修士1-2年生対象
課題研究
大学院修士2年生対象
英語教育学研究5
博士課程対象(テーマ:第二言語習得研究,小学校英語教育)
横浜国立大学シラバスへのリンク

指導した卒業論文・修士論文

これまでの論文は全て英語で書かれています。


2019年度 横浜国立大学


The Use of Songs in Teaching English to Elementary School Students: A Measure of Text Recall and Comprehension. 修士論文


Learning Phonics in a Public Elementary School


The Effects of Implicit and Explicit Learning on the Automatization of Second-Language Speaking


2018年度 横浜国立大学


A Study on Speaking Instruction in an Elementary School


Confidence in Language Skills of Returnees and Non-returnees


A Study on Gesture of Elementary School Foreign Language Education


2017年度 滋賀大学


The Use of Motivational Strategies for High School Students in the Japanese EFL Context. 修士論文


The Effectiveness of Phonics and English Education in Japan in the Future


The Analysis of Students’ Discourse in English Classes


The Necessity of Translation from English into Japanese in English Tests


2016年度 滋賀大学


How Can EFL Learners Improve their English Expressive Abilities? -the Effects of Speaking and Writing Practice-


A Comparison between Japanese and South Korean University Students in their Motivation to Learn English


The Effects of Shadowing on English Skills: A Five-month Longitudinal Training Study


The Presentation of New English Expressions through Visual Materials in Foreign Language Activities


A Consideration of a Newly Qualified Teacher’s Development of Educational Viewpoints


2015年度 滋賀大学


How are Japanese university students’ English speaking abilities related to their learning experiences?


A comparison of elementary-school English textbooks across countries from grammatical perspectives


2014年度 滋賀大学


The Learning of the Grammar of English Verbs by Japanese Students


The Benefits of Utilizing Chants in Foreign-Language Activities at Japanese Primary Schools


Teaching Materials and Classroom Activities to Introduce English Grammar in Primary School in Japan


Errors in the Usage of Intransitive Verbs in Second Language Acquisition: Overgeneralization of Unaccusative Verbs in the Passive Voice


2008年度 首都大学東京


Cortical Activity Underlying the Processing of Native and Second Language Repetition Task: A Near-infrared Spectroscopy Study. 修士論文


2007年度 首都大学東京


An auditory ERP study of Japanese learners of English using a picture N400 paradigm



バナースペース

横浜国立大学 尾島司郎研究室

〒240-8501
横浜市保土ケ谷区常盤台79-2

TEL 045-339-3259(総務係)
FAX 045-339-3264